Agata Zenderowska, Mzuri: warszawski najemca jest świadomym klientem


Autor: PropertyInwestycje.pl • 26 lutego 2019 16:06
Agata Zenderwoska: rynek najmu ale jest dobrze uregulowany prawnie, zarówno w Kodeksie cywilnym jak i ustawą o ochronie praw lokatorów. Fot. PTWP

Jak wyglądają niuanse warszawskiego rynku najmu? Czy w stolicy inwestorzy mogą spotkać się z innym klientem, który ma określone wymagania? Agata Zenderowska kierownik ds. zarządzania najmem w Mzuri dzieli się bogatym doświadczeniem w temacie warszawskiego rynku.

Agata Zenderowska z firmy Mzuri, specjalizującej się zarządzaniem mieszkaniami na wynajem oraz inwestowaniem w nieruchomości, określa różnicę między warszawskim a ogólnopolskim rynkiem:

- Przede wszystkim warszawski najemca wie czego chce. Wie gdzie i w jakim mieszkaniu chce mieszkać. Oczekuje znacznie wyższego standardu niż najemcy w innych miastach. Jest świadomym klientem – dlatego też niewątpliwie jest trudniejszym klientem, którego oczekiwaniom musimy sprostać – wyjaśnia ekspertka.

Jakie cechy powinno mieć mieszkanie w stolicy, by przynosiło dobre zyski z najmu? - Na pewno lokalizacja jest elementem kluczowym. Liczy się dobry dojazd do pracy, do uczelni. Coraz częściej elementem istotnym jest posiadanie dodatkowo komórki lokatorskiej i miejsca garażowego. Gdy tego nie ma najemcy rezygnują lub oczekują dużych obniżek czynszu. Najemca warszawski liczy się z tym, że musi zapłacić więcej za mieszkanie niż w pozostałych regionach i w związku z tym jego oczekiwania są adekwatne do wysokości czynszu – podkreśla Agata Zenderowska.

Jakie oczekiwania mają właściciele mieszkań w Warszawie? - Przede wszystkim zależy im na bezpieczeństwie i długoterminowości transakcji. W związku z tym właściciele przede wszystkim chcą, żebyśmy weryfikowali najemców pod względem wypłacalności. Mamy swoje procedury, które temu służą. Dodatkowo chcą, żeby to były osoby odpowiedzialne i dbające o ich majątek.

Istotnym elementem rynku jest edukacja i najemców i właścicieli mieszkań. - Rynek najmu rządzi się swoimi prawami, ale jest dobrze uregulowany prawnie, zarówno w Kodeksie cywilnym jak i ustawą o ochronie praw lokatorów. Mamy sporo przepisów i jest to niezmiernie ważne, żeby obie strony zdawały sobie sprawę z tego, że po każdej stronie leżą i prawa i obowiązki. Są one różne, ale jeżeli zarówno najemcy jak i właściciele nie będą ich znali, to mogą pojawić się konflikty – precyzuje Agata Zenderowska.

 

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

×

Szukaj w serwisie