Chcesz wynajmować mieszkanie na doby? Wybierając zarządcę, zwróć uwagę na te 3 rzeczy


Autor: propertyinwestycje.pl • 10 maja 2019 11:42
Fot. mat. pras.

Coraz więcej osób wynajmujących apartamenty na doby, decyduje się przekazać zarządzanie nieruchomością w ręce zewnętrznej, profesjonalnej firmy. Choć bez wątpienia jest to rozwiązanie wygodne, które niesie ze sobą liczne korzyści, może budzić też pewne obawy. Co należy zatem wziąć pod uwagę, wybierając zarządcę tak, aby współpraca była satysfakcjonująca dla obu stron?

Wynajem krótkoterminowy wiąże się z wieloma, nie tylko kosztownymi, ale przede wszystkim czasochłonnymi obowiązkami i nie każdy właściciel ma możliwość, by zająć się nimi samodzielnie. Zazwyczaj z tego powodu zarządzanie apartamentami przekazuje firmom zajmującym się tym profesjonalnie, co stanowi dla niego zdecydowane odciążenie. O trzech najważniejszych aspektach, jakie należy wziąć pod uwagę, wybierając zarządcę, opowiedział Mateusz Sabak, Co-Founder w RentPlanet.

Transparentność współpracy

Podstawą w satysfakcjonującej i efektywnej współpracy jest jej transparentność, czyli m.in. bieżące informowanie właściciela o stanie obłożenia mieszkania. Powinien mieć on stały wgląd w liczbę i długość rezerwacji, ponieważ są to podstawowe elementy weryfikacji skuteczności działania zarządcy nieruchomości. Dlatego jednym z rozwiązań, które stosujemy np. we współpracy z naszymi klientami, jest panel online, do którego mogą się oni w dowolnej chwili zalogować - daje on wgląd w stan obłożenia wszystkich apartamentów, jakie przekazali w nasze zarządzanie.

Kolejny aspekt to bezpośrednio warunki współpracy, czyli co należy do obowiązków firmy – dotyczy to m.in. bieżącej obsługi apartamentu (jak czyszczenie czy wymiana tekstyliów, w tym pościeli oraz ręczników), w jaki sposób przygotowuje ona nieruchomość przed pierwszym wynajmem oraz jakie inne działania podejmuje, by wypromować go wśród potencjalnych klientów.

Podział kosztów i zysków

Kolejny kluczowy aspekt to podział kosztów oraz przychodów z wynajmu. Jakie opłaty reguluje zarządca, a jakie właściciel, jaki procentowy udział z przychodów przekazywany jest firmie, a na jakie zarobki może liczyć osoba posiadająca nieruchomość – to tylko kilka przykładowych pytań, jakie należy zadać jeszcze przed podpisaniem umowy. Roczna stopa zwrotu na poziomie 7-8 proc. to zdecydowanie inna wartość w przypadku mieszkania zlokalizowanego w centrum Wrocławia czy Warszawy, aniżeli w przypadku nieruchomości w mniejszych miastach, jak choćby Karpacz czy Świeradów – Zdrój. Warto również zapytać o przychód, jaki generują podobne lokale znajdujące się w tej samej miejscowości lub okolicy, którymi zarządza interesująca nas firma. Pozwoli to ocenić, czy obiecane przez zarządcę kwoty mają pokrycie w rzeczywistości.

  • 1
  • 2

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

×

Szukaj w serwisie