Nowy rok akademicki i nowa stancja? 4 wskazówki ubezpieczeniowe dla najemców i wynajmujących


Autor: housemarket.pl • 25 września 2018 14:17
Fot. mat. pras.

Nowy rok akademicki rozpocznie się w październiku, ale studenci już dziś zajmują się organizacją kwestii związanych z uczelnią, ale również zamieszkaniem. Na co zwrócić uwagę wynajmując stancję? Jak zabezpieczyć nieruchomość przed kradzieżą? .

Ubezpieczenie mieszkania, niezależnie od tego, czy użytkujemy go na własne potrzeby, czy postanowiliśmy je wynająć, może się przydać. - Po pierwsze zapewnia ochronę przed skutkami nieprzewidzianych zdarzeń losowych takich jak powódź, pożar, uderzenie pioruna, huragan, grad czy szkody elektryczne, po drogie chroni dobytek przed kradzieżą z włamaniem, rozbojem czy dewastacją. Po trzecie, w ramach Assistance, zapewnia również pomoc specjalistów m.in. hydraulika, ślusarza, szklarza czy elektryka – przypomina Anna Materny, Dyrektor Biura Ubezpieczeń Detalicznych Gothaer. Na co zwrócić uwagę kupując ubezpieczenie?

Pamiętajmy, by w polisie ująć wszystkie ryzyka

Gdy kupujemy polisę dla naszego domu często zapominamy o wszystkich rodzajach ryzyka, na jakie jesteśmy narażeni. Zazwyczaj wybieramy ubezpieczenie od zdarzeń losowych i zniszczeń mienia, które chroni od pożaru, powodzi i innych zdarzeń losowych wspomnianych powyżej. Wiele osób natomiast nie wie, że w ramach takiego ubezpieczenia ochronie mogą podlegać również elementy znajdujące się wewnątrz nieruchomości, takie jak meble czy sprzęt RTV/AGD, ale również sprzęt elektroniczny, a nawet sportowy. Część osób, które decydują się na ubezpieczenie, zapomina o opcji dodatkowej, jaką jest Assistance. Zazwyczaj kojarzy nam się ono z organizacją pomocy w przypadku nagłych awarii (np. wodno-kanalizacyjnych), wizytą hydraulika, stolarza, elektryka oraz pokryciem kosztów związanych z takimi naprawami, ale warto pamiętać, że dzięki Assistance można otrzymać jednak pomoc także w innych sytuacjach na przykład wtedy, gdy topniejący śnieg zaleje piwnicę lub uszkodzi instalację elektryczną.

Sprawdźmy jaka ochrona przyda się najemcy, a jaka wynajmującemu

Warto podkreślić, że zarówno najemca, jak i właściciel nieruchomości mają swój interes, by zawrzeć odrębne umowy ubezpieczenia na mienie, czyli na: mieszkanie lub dom, znajdujące się w nim elementy stałe (nakłady inwestycyjne) lub rzeczy ruchome, znajdujące się we wnętrzach. Zarówno wynajmujący jak i najemca powinni objąć ochroną ubezpieczeniową mienie, które do nich należy. Właściciel powinien zadbać o ubezpieczenie murów i elementów stałych lokalu. Z kolei osoba, która będzie mieszkała w wynajmowanym lokum, musi pamiętać, że właściciel ubezpiecza zazwyczaj tylko to, co należy do niego. Zatem wszelkie przedmioty, które należą do najemcy, takie jak chociażby sprzęt RTV/AGD, laptop, smartfon, sprzęt sportowy czy turystyczny zazwyczaj nie będą objęte ochroną. – Pamiętajmy, że w przypadku ich zniszczenia (np. zalania) lub kradzieży, ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie, ale tylko za rzeczy należące do właściciela. Aby tego uniknąć najemca powinien zadbać o ubezpieczenie przedmiotów we własnym zakresie – przypomina Anna Materny z Gothaer.

  • 1
  • 2

KOMENTARZE (1)

  • Lola 2018-10-04 09:41:19
    Ubezpieczenie jest ważne . Kupilałam mieszkanie w stolicy na Osiedlu Kameralnym pod wynajem i ubezpieczyłam je. Wynajmujacym polecam to samo.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

×

Szukaj w serwisie