Rośnie grupa klientów second home


Autor: propertyinwestycje.pl • 30 sierpnia 2019 11:42
Tarasy Bałtyku. Fot. mat. pras.

Coraz więcej Polaków inwestuje w drugi, wakacyjny dom. Najchętniej wybierane są apartamenty w górach lub na wybrzeżu. Nad morzem powodzeniem cieszą się już nie tylko mieszkania w ścisłym centrum i przy plaży, ale też mniej oczywiste lokalizacje.

Luksusowy apartament z widokiem na morze i prywatnym fitnessem zamiast drewnianej daczy nad jeziorem. Tak, w dużym skrócie, można podsumować zmianę postrzegania wakacyjnego domu w ciągu ostatnich lat. Odpowiednio zlokalizowany second home stanowi miejsce odpoczynku dla nas, rodziny i znajomych, ale też dobrą lokatę kapitału, bo wszystko wskazuje na to, że ceny nieruchomości będą dalej rosnąć.

- Klienci na polskim rynku nieruchomości coraz częściej szukają alternatywy dla tradycyjnego inwestowania, co pozytywnie wpływa na rozwój segmentu second home w Polsce. – tłumaczy Mata Drozd - Piekarska z Allcon Osiedla - Rosnący popyt na nieruchomości nad polskim morzem, a także wzrost zainteresowania wypoczynkiem w północnej części kraju powoduje, że deweloperzy uzupełniają swoje portfolio o wakacyjne mieszkania.

Na Pomorzu kluczową rolę przy wyborze second home odgrywa atrakcyjny widok i bliskość plaży. Połączenie tych cech z elegancką architekturą i udogodnieniami jeszcze bardziej podnosi wartość nieruchomości.

W Trójmieście, kilka minut spacerem od parku i nadmorskiej plaży powstają Tarasy Bałtyku – prestiżowy apartamentowiec o ciekawej bryle, zaprojektowanej przez renomowane BJK Architekci. To jeden z najchętniej wybieranych adresów pod kątem zakupu second home. Priorytetem przy tworzeniu inwestycji było zapewnienie każdemu z mieszkańców pięknego widoku. Z okien można podziwiać panoramę morza, miasta lub zielonych, morenowych wzgórz. Kolejnym atutem apartamentowca jest wygodny dostęp do miejskiej infrastruktury – bliskość sklepów, usług, restauracji i atrakcji miasta. Szybko można też dostać się stąd do biznesowego centrum Gdańska. Jak twierdzi Marta Drozd – Piekarska, inwestycja ta perfekcyjnie wpisuje się w wymagania klientów poszukujących nadmorskiego, drugiego domu:

- Trend second home jest szczególnie popularny wśród zamożnych klientów ceniących nowoczesną architekturę oraz wysoką jakość życia, również Polaków mieszkających i pracujących za granicą. To osoby w wieku 35-60 lat, kupujący przede wszystkim za gotówkę, które potrzebują wyjątkowego miejsca oraz inwestycji - mówi Marta Drozd. 

Jak się jednak okazuje, trend posiadania second home zachęca do zakupu inwestycji nie tylko najbogatszych. W wakacyjne domy coraz częściej inwestuje też wyższa klasa średnia, która zamiast lokalizacji w ścisłym centrum, wybiera bardziej kameralne i przystępne cenowo rozwiązania. Dla tych, którzy wolą unikać większych miast i uwielbiają kontakt z naturą, deweloperzy rozwijają ofertę w nadmorskich miejscowościach.

  • 1
  • 2

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

×

Szukaj w serwisie