Większa mobilność pracowników to wzrost popytu na mieszkania do wynajęcia


Autor: PropertyInwestycje.pl • 06 listopada 2018 12:48
Rafał Malik, dyrektor Biura Zarządzania Najmem w Funduszu Mieszkań na Wynajem. Fot. mat. pras.

Zwiększa się deklarowana gotowość do migracji zawodowej. Aż 80 proc. ankietowanych przyjęłoby ofertę pracy w innym mieście, wynika z badania przeprowadzonego wśród użytkowników serwisu Praca.pl. Jednocześnie co piąty respondent zdecydowałby się na to, gdyby pracodawca zapewnił mu mieszkanie służbowe. – Dynamika rotacji pomiędzy miejscami pracy przekłada się na wzrost popytu na mieszkania do wynajęcia. Już nie tylko rodziny z dziećmi, osoby samotne i studenci poszukują mieszkań na wynajem. Coraz częściej zainteresowane takim najmem są firmy i ich pracownicy – mówi Rafał Malik, dyrektor Biura Zarządzania Najmem w Funduszu Mieszkań na Wynajem.

Mobilność zawodowa na wciąż rozwijającym się i zmieniającym rynku pracy jest nie tyle wyborem, co koniecznością. Przy rekordowo niskiej stopie bezrobocia w Polsce (jak poinformował GUS w sierpniu br. wyniosło ono 5,8 proc.) zmiana miejsca zamieszkania w poszukiwaniu zatrudnienia nie jest czymś nadzwyczajnym. Jednym z głównych powodów migracji zawodowej jest zwiększenie szans na znalezienie zatrudnienia oraz chęć polepszenia warunków pracy. Na wyższe zarobki można liczyć w dużych aglomeracjach, jak trójmiejska, wrocławska, krakowska czy warszawska, które są konkurencją dla mniejszych miast.

Otwartość Polaków na zmianę miejsca zatrudnienia pokazuje ich elastyczność, chęć rozwoju zawodowego i podniesienia standardu życia, a co za tym idzie przeprowadzki do miast, w których pracodawcy to oferują. Dane GUS wskazują, że w 2017 roku ponad 400 tys. osób zmieniło miejsce zamieszkania. Dynamika rotacji pomiędzy miejscami pracy przekłada się na wzrost popytu na mieszkania do wynajęcia. Już nie tylko rodziny z dziećmi, osoby samotne i studenci poszukują mieszkań na wynajem. Coraz częściej zainteresowane takim najmem są firmy i ich pracownicy – mówi Rafał Malik, dyrektor Biura Zarządzania Najmem w Funduszu Mieszkań na Wynajem.

W czasach, gdy pracodawca musi zabiegać o dobrze wykwalifikowanych pracowników, atrakcyjne wynagrodzenie nie jest już jedynym kryterium branym pod uwagę przy poszukiwaniu zatrudnienia. Benefity pozapłacowe stanowią integralną część większości ofert, a pracodawcy muszą wykazać się pomysłowością, by przyciągnąć specjalistów z innych regionów kraju, jak i zagranicy. Przełożeni mają świadomość, że warto inwestować w kapitał ludzki. Opracowując ofertę benefitów powinni uwzględnić rzeczywiste potrzeby pracowników – na przykład wynajęcia mieszkania służbowego dla osoby pracującej w innym mieście niż jego miejsce stałego zamieszkania.

Z danych Ministerstwa Sportu i Turystyki wynika, że w 2016 roku aż milion Polaków odbyło zagraniczną podróż służbową. Według informacji resortu prawie połowa firm z sektora MSP wysyła swoich pracowników w delegacje. Rosnąca potrzeba mobilności zawodowej sprawia, że prognozy dla rynku podróży służbowych są bardzo optymistyczne. Według analiz przeprowadzonych przez firmę Bookre przez najbliższe 2-3 lata rynek podróży służbowych będzie rósł w tempie 5-12 proc., a wzrost kosztów noclegów może sięgnąć nawet 7-10 proc. rok do roku, co będzie stanowiło wyzwanie dla pracodawców w poszukiwaniu alternatywnych rozwiązań. Jednym z nich jest inwestycja w mieszkania służbowe.

  • 1
  • 2

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

×

Szukaj w serwisie